شناسایی پریز و کلید با کیفیت

چکیده‌ای از مطالب

پریز از جمله لوازمی است که کاربردهای فراوانی در منازل و صنایع داشته و با توجه به این که کالای بسیار مصرفی است و در نمای داخلی منزل کاربرد بسیاری دارد، بالا بودن کیفیت آن در استفاده نیز بسیار مهم و قابل توجه است، پس باید دقت کنیم در خرید پریز مناسب ترین قیمت آن را با بهترین کیفیت انتخاب کنیم، زیرا بعضی از پریزها هستند که بیشتر جلوه ظاهری داشته و کیفیت آن چنانی ندارند، ممکن است حادثه بیافرینند و مشکلات زیادی برای برق خانگی ایجاد نماید.

برای آشنایی بیشتر با شرکت جنرال کنترل سوپیتا کلیک کنید.

انواع پریز

در کشورهای مختلف بر حسب کاربرد انواع مختلفی از پریز وجود دارد که حتما باید به نوع پریزی که در آن کشور مرسوم هست توجه کنیم، زیرا این مساله هم برای اقامت در آن کشور مورد نیاز می‌باشد و هم اگر وسیله برقی از آن کشور تبدیل کردیم برای آن نوع پریز سازگار است. همچنین ممکن است تبدیلی در کشور ما برای آن وارد نشده باشد یا بسیار کمیاب باشد.

یکی از انواع این پریزها، پریز تایپ A است. در این نوع از پریز اتصال به زمین وجود نداشته و از دو سطح موازی می‌باشد که فاز و نول را در بر می‌گیرد. این نوع از پریز بیشتر در آمریکای شمالی و ژاپن کاربرد دارد.

نوع دیگر که بسیار پرکاربرد نیز می‌باشد تایپ B است. این نوع دارای دو پایه هم سطح موازی و یک پایه هم سطح زمین می‌باشد.

در ایران اما دو نوع از پریز بسیار پرکاربرد هستند که به عنوان پریز توکار و پریز روکار شناخته می‌شوند. برق کشی ساختمان‌ها معمولا به صورت لوله کشی انجام می‌شود و مقداری از لوله بیرون قرار می‌دهند. این کار برای آن است که بتوانند پریزها و کلیدهای برق را به درستی جا بزنند. برای همین مساله است که ما از انواع مختلف پریز استفاده می‌کنیم.

پریز تو کار پریزی است که محتویات اصلی آن به داخل دیوار رفته و پریز روکار پریزی است که تمامی محتویات آن روی دیوار نصب می‌گردد.

خرید ترانکینگ سوپیتا از فروشگاه جنرال کنترل

معرفی انواع کلید

انواع کلید

کلیدهای برق بر حسب کاربردهای متفاوت که دارند ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشند، این نوع از کلیدها بر حسب نصب به دو دسته تو کار و روکار دسته بندی می‌شوند، هر یک از این دسته‌ها کاربردهای خاص خود را دارند، که بر حسب نیاز و ویژگی درخواستی به کار گرفته می‌شوند. مثلا ممکن است به صورت موقتی در یک فروشگاه یا انبار به کلید نیاز داشته باشیم، در این مواقع ما از کلید رو کار استفاده می‌کنیم. اما برای مکان‌های ثابت بهتر است از کلیدهای توکار استفاده شود، نصب کلید توکار کمی سخت است، اما یک کار دائمی خواهد بود، برای مثال در جاهای پر رفت و آمد، پریزهای روکار ممکن است مزاحمت ایجاد کند و در هنگام عبور مرور افراد یا جابجایی وسایل مشکلاتی را ایجاد نماید.

خرید داکت سوپیتا برترین کیفیت در بازار

عملکرد و کاربرد کلیدهای مختلف

انواع مختلف کلیدهای برق ارائه شده است که هر یک از این کلیدهای برق کاربرد خاص و عملکرد خاصی نیز دارند. در ادامه با انواع مختلفی از این کلیدهای برق آشنا می‌شوید که کاربرد و عملکرد منحصر به فردی دارند.

کلید تک پل

کلید تک پل کلیدی است که بیشتر برای قطع و وصل جریان در یک امتداد قرار داده می‌شود، این نوع از کلیدها بسیار کاربردی و ساده بوده و در مواقع اضطراری می‌توان به سرعت از آنها استفاده نمود.

کیستون چیست و چه کاربردی دارد؟

کلید دو پل

کلید دوپل نیز مانند کلید یک پل می‌باشد، اما فرق آن این است که یک پل اضافه تر دارد، و برای دو جریان می‌تواند مفید و قابل استفاده باشد، و اغلب تو کار می‌باشد.

کلید تبدیل

کلید تبدیل نوعی از کلید است که برای راهروهایی استفاده می‌شود که طولانی بوده و ما نمی‌خواهیم در یک جهت حرکت کنیم. در این گونه مواقع نیاز به کلیدی داریم که در انتهای راهرو بوده تا ما کل مسیر را برنگردیم، هم چنین در مجتمع‌های بزرگ یا خانه‌های بزرگ، از این نوع از کلیدهای تبدیل جهت راحت شدن روشن و خاموش کردن چراغ‌های استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع داکت

دایمر

دایمر نوعی کلید است که استفاده از آن می‌تواند علاوه بر قطع و وصل جریان، شدت نور را نیز کم و زیاد کند. استفاده از این مدل کلید بسیار پرکاربرد می‌باشد.

کلید لمسی

نوعی از کلید که به تازگی بسیار مرسوم شده است، کلید لمسی است. این نوع از کلید بر خلاف تصور عموم قیمت‌های نجومی ندارد و با هزینه کمی می‌توان آن را تهیه و استفاده نمود. استفاده از این مدل کلیدهای لمسی رواج پیدا کرده است و برندهای مختلف شروع به تولید آن نموده‌اند.

جنرال کنترل به عنوان نمایندگی سوپیتا در صنعت برق، از این نوع از کلیدها نیز در طرح‌های مختلف عرضه می‌نماید که می‌توانید از همین سایت اقدام به تهیه آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *